2015. január 2., péntek

Fizess!




Örömhír


"Több száz millió forintot költünk a közlekedés fejlesztésére - jelentette ki (Hende Csaba). Kérdésünkre válaszolva elmondta, csupán riogatás az az ellenzéki felvetés, miszerint fizetőssé tennék az út használatát. - Ma sem fizetős a 86-os út, miért lenne fizetős? Nem autópályáról, autóútról beszélünk, ezek a kamionforgalmat leszámítva nem fizetősek, semmilyen, ezzel ellentétes kormányzati előterjesztés nincsen.

Forrás: Vas Népe 2014.december 31.


Csakhogy tegnap óta személygépkocsiknak is fizetniük kell. Nem az úthasználatért, hanem a matricáért :)



A vezess.hu szerint a Nemzeti Útdíjfizetőnek nincs információja az új és nemzeti útdíj fizetéséről, többen cikkeztek az elmúlt napokban arról, hogy a rendszer beindulása előtt a benzinkutasok sem kaptak kielégítő tájékoztatást. Pedig a legtöbb matricát ők adják el. A pozitív kormányzati propagandát ezerrel pörgető MTI persze mutatott fotókat Mol kúton immár működő automatáról. Bárcsak ne tette volna. Jól látható a lenti fotón, itt is profi kivitelezéssel van dolga az autósoknak. Nem tud magyarul írni a büszkén mutogatott szerkezet, hibát hibára halmoz.


Bár a kormány azzal a lózunggal vezette be január elsejei hatállyal a megyei sztrádamatricákat, hogy „jelentősen csökkennek az autósok úthasználati költségei”, sokaknak igen fájdalmas volt, illetve lesz szembesülni azzal, hogy az új útdíjas rendszer tartalmaz néhány egészen elképesztően érthetetlen sarcot is. A legelképesztőbb lehúzással egyértelműen a ferihegyi reptérre tartókat sújtják. Azzal a logikával, hogy a néhány kis kivételtől eltekintve minden gyorsforgalmi útnak díjkötelesnek kell lennie, az M4-est a budapesti városhatártól fizetőssé tették. Aki a reptérre megy, fizet! Meg kell vennie  legalább egy 3000 forintos 10 napos matricát akkor is, ha egy évben csak egyetlen egyszer használja ezt az utat. A fizetős sztrádákat logikája ugyanis általában az, hogy a normál utakhoz képest pluszszolgáltatás nyújtanak: gyorsabban és biztonságosabban lehet rajtuk közlekedni, mint a sima országutakon. Csakhogy a reptérre ez az egyetlen út vezet, tehát ez a közlekedési infrastruktúrában nem plusz-, hanem alapszolgáltatás, ami ennek ellenére, ráadásul elképesztően kis szakaszon, fizetős lett.



Az derül ki az utóbbi napok köztévés Híradóiból, hogy az emberek kifejezetten boldogok, amiért bevezették az új matricarendszert. Igaz összevágott felvételről van szó, de az valahogy nem került bele a műsorba, hogy például miért kell annak is 5000 forintos éves útdíjat fizetni (vagy 3000 forintos 10 naposat), aki 2015-ben csak egyszer megy ki a ferihegyi reptérre, vagy milyen alapon tesznek fizetőssé egy 1+1 sávos, 90%-ban 90 km/h-s sebességkorlátozással rendelkező utat az M2-es esetében. Engem egyébként tényleg érdekel, hogy hírhamisító Papp Dániel ilyenkor pontosan milyen utasításokat ad a szerkesztőknek: "Gyerekek, ha kell menjetek le Egerig, de találjatok valakit, akinek pont megfelel ez az elbaszott rendszer"

A Pentele híd (az M8-as híd) közelében lakó dunaújvárosi Castellum újság szerkesztőségét sem hagyta szerencsére nyugodni a téma, és nekik egyértelműen sikerült megtudni a frankót:
Az útdíjfizetési szolgáltató munkatársa kérdésemre határozottan megerősítette: kizárólag két, egy Fejér és egy Bács-Kiskun megyei matricával kelhetünk át a hídon, lévén a kérdéses útszakaszon – az ország többi narancssárgás szakaszához hasonlóan – már nem tudom elhagyni az adott pályát egy újabb megye szakaszára történő belépés nélkül.

A rossz híreknek azonban még nincs vége - írja a 444.hu. Változtak a gépjárművek besorolási kategóriái is, pedig nekem még az M3-as bevezetőnél Csepreghy helyettes államtitkár a szemembe nézva azt mondta, a kategóriák maradnak a régiek.
Ami tavaly kisbusz volt, az mára közepes busz lett, ami tavaly egyterű volt, az idéntől kisbusz.
Az útdíjfizetőnél ezt írják az új kategóriákról:
“A hétnél több (8-9) személy szállítására is alkalmas kisbuszokra, lakóautókra és haszongépjárművekre évi 10 ezer forintért vásárolható azonos tartalmú úthasználati jogosultság. Az autóbuszok megyei matricája 20 ezer forintba kerül majd.”
“D2 díjkategória: a D1 kategóriába nem tartozó valamennyi személygépkocsi, amely 7 főnél több személy szállítására alkalmas, valamint a legfeljebb 3,5 t megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi és a lakóautó;)”
A D1 tehát a személyautó max 7 főig, megyei éves matrica: 5000 forint. D2: 10 ezer forint és így tovább.



Lapzárta előtt itt a nap hülyéje (na jó, a tegnapelőtti is ő volt :)

Vas Népe című lapnak nyilatkozott ismét Hende Csaba, Szombathely parlamenti képviselője, aki december 30-án arról beszélt, hogy a 86-os főúton biztos nem kell majd útdíjat fizetni, másnap pedig jött a hír: de igen. A védelmi miniszter most azt mondta: neki kifejezetten olyan információi voltak, hogy Vas megyében egyetlen útszakasz sem lesz fizetős, aztán figyelmeztetés nélkül mégis bevezették díjat. A döntést elfogadhatatlannak nevezte, és arra hivatkozik, hogy az út nincs is kész tulajdonképpen. Szerinte ez diszkriminatív, igazságtalan döntés volt, ő tiltakozni fog és harcolni is. "Ha kell, a kormány elé viszem az ügyet' - mondta Hende, aki egy Győr-megyei útra (az enesei elkerülőre) hivatkozott, ahol nem kell fizetni.

Persze, így védőkupakkal nézve a háborút és a zottópályát, nem könnyű képben lenni, ugye ministráns úr?



____________________________________________________________________________________
Forrás: nyugat.hu; vezess.hu; 444.hu  Fotó: Vas Népe, 444.hu; mti


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése