2013. július 2., kedd

E-jnye



E-meg mi?


Áll a bál és állnak a teherautók az elhamarkodottan bevezetett e-útdíj miatt. Egyes településeken akár ellátási zavart is okozhat. Ami biztos, hogy a hétköznapi fogyasztási cikkek ára emelkedik, mivel a fuvarozók is kénytelek továbbhárítani a megemelkedett költségeket. Rezsicsökkentés kellett, hát tessék!

A kiforratlan, tesztüzem nélkül üzembe helyezett rendszer az indulás után egy órával leállt, megbénult. Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. szerint hackertámadás történt, de később nyilvánvalóvá vált a hazugság. Mint szóvivőjük mondata is: az indulás óta nem volt "forgalmi zavart okozó körülmény". Ezzel szemben kilométeres sorokban állnak a kamionok a benzinkutak és a határállomások előtt. Közülük nem egy szállít élő állatot, romlandó árut. Azaz csak szállítana.

Volt olyan sofőr, aki a hatodik terminálnál tudott jegyet venni, mert az előző öt nem tudta lehívni a pénzt a bankkártyáról. Másutt azonos járműre és ugyanarra a távolságra egészen eltérő tarifát adott a gép. Az M3-as kivezetőjénél az Autópálya Kezelő ügyfélszolgálatánál nem lehet útdíjat fizetni! Adnak egy bizonylatot amit a szemközti benzinkútnál kell befizetni. Volt gépjárművezető, akinek 72 kilométeres útra 60 ezer forintot emelt le a terminál, míg mástól 300 ezer forintot, ami 3000 kilométeres útdíj lenne! Egy vállalkozó túlméretes járművét a rendszer térképszoftvere Budapest belterületén vitte volna át. "Regisztráltunk, feltöltöttünk a számlára kétmillió forintot, de a kódszámot nem kaptuk meg, így 15 kamionunk a telephelyen maradt" - mesélte hétfői esetét a Nyírtransz ügyvezetője.

Németországban a hasonló rendszert egy évig tesz üzemmódban használták, Szlovákiában 9 hónapig. Az Európai Bizottság fontolgatja, hogy az áruk szabad áramlásának akadályozása miatt eljárást kezdeményez Magyarország ellen.
__________________________________
Fotók: nol.hu


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése