E-meg mi?
Áll
a bál és állnak a teherautók az elhamarkodottan bevezetett e-útdíj miatt. Egyes
településeken akár ellátási zavart is okozhat. Ami biztos, hogy a hétköznapi
fogyasztási cikkek ára emelkedik, mivel a fuvarozók is kénytelek továbbhárítani
a megemelkedett költségeket. Rezsicsökkentés kellett, hát tessék!
A
kiforratlan, tesztüzem nélkül üzembe helyezett rendszer az indulás után egy órával
leállt, megbénult. Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. szerint hackertámadás
történt, de később nyilvánvalóvá vált a hazugság. Mint szóvivőjük mondata
is: az indulás óta nem volt "forgalmi zavart okozó körülmény". Ezzel szemben kilométeres sorokban
állnak a kamionok a benzinkutak és a határállomások előtt. Közülük nem egy
szállít élő állatot, romlandó árut. Azaz
csak szállítana.
Volt olyan sofőr, aki a
hatodik terminálnál tudott jegyet venni, mert az előző öt nem tudta lehívni a
pénzt a bankkártyáról. Másutt azonos járműre és ugyanarra a távolságra egészen
eltérő tarifát adott a gép. Az M3-as
kivezetőjénél az Autópálya Kezelő ügyfélszolgálatánál nem lehet útdíjat
fizetni! Adnak egy bizonylatot amit a szemközti benzinkútnál kell befizetni. Volt
gépjárművezető, akinek 72 kilométeres útra 60 ezer forintot emelt le a
terminál, míg mástól 300 ezer forintot, ami 3000 kilométeres útdíj lenne! Egy
vállalkozó túlméretes járművét a rendszer térképszoftvere Budapest belterületén
vitte volna át. "Regisztráltunk, feltöltöttünk a számlára kétmillió forintot, de a kódszámot nem kaptuk meg, így 15 kamionunk a telephelyen maradt" - mesélte hétfői esetét a Nyírtransz ügyvezetője.
Németországban a hasonló
rendszert egy évig tesz üzemmódban használták, Szlovákiában 9 hónapig. Az
Európai Bizottság fontolgatja, hogy az áruk szabad áramlásának akadályozása
miatt eljárást kezdeményez Magyarország ellen.
__________________________________
Fotók: nol.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése