2015. március 1., vasárnap

Bandó



Orbán Viktor

(FÉL) ország értékelő beszéde

(részlet)





Tisztelettel köszöntöm mindannyiunkat, hölgyeim és uraim, hát ennyien maradtunk. Köszöntöm Kati asszonyt, Schmitt Pál elnök úr kedves feleségét!
A szónok ilyenkor úgy fordul a hallgatósághoz, hogy mielőtt belevágna a lelki pásztor beszédébe, előbb szeretne mondani valamit. A lelki pásztor. Mivel én ma sem vagyok szónok, hanem a magyarok örökös miniszterelnöke, most sem szónokolok inkább bemutatok egy közepes színvonalú, politikailag inkorrekt stand up produkciót. Magunk között vagyunk, poénjaim és én sikerre vagyunk (illetve leszünk majd el) ítélve. Ma annyit röhöghetünk a többieken, amennyi a szánkon kifér, nincsenek itt, mert a mi országunkat értékelem, és nem a közös hazát.
Meghallgattam lelki pásztor barátomat, tegnap ő is engem, hála istennek őrzi a gyónási titkot. Az elnök úr azt is említette, ha jól idézett engem, hogy a nemzeti keresztény alapú kormányzás nem politikai kérdés, hanem személyi kultuszhoz közeli állapot. Öröm erre emlékeztetnem önöket, amikor kormányon vagyok.
Előrebocsátom, mi is emberek vagyunk, még nem vagyunk szentek, bár az egyháznak törekedni kell rá, hogy azzá legyünk. Vannak érdekeink és érdekeltségeink, vagyon és pénz iránti vonzalmaink, és ki ne látná: elfogultságaink. Aligha dolgozunk tökéletesen, habár erre is törekednünk kellene, de nem megy, nem és nem, az úristennek se. Esendőségünk és tökéletlenségünk mellett egyben nem hibázhattunk volna: sem egyéni ambíció, sem egyéni vagy csoportérdek nem kerülhetett volna a haza érdeke és szolgálata elé.
A világ fővárosaiban nem örülnek annak, hogy a magyarok rendre függetlenségi csatákat vívnak. Látják azonban, hogy hiába minden szó, a magyarok ugyan eszüknél vannak, de én mindent másképp csinálok. Ilyen fajta ember vagyok, erre áll rá a kezem. Ma körülbelül itt tartok. Úgy látják, bár zavaros fickó vagyok, de legalább a végén megoldom a családom gondjait.
Igaz, a kettős mércétől néha megvadulnak, de hát tudjuk, minden háborodottnak van valami mániája, nekem több is, elég, ha csak a focit és a stadionépítéseket említem. Ilyen eszementekkel mi és szüleink már találkoztak, az ötven évnél fiatalabbak most látnak először az életükben ilyet...  - írja Nagy Bandó András a hír24-en, ahol az egész jegyzet olvasható.
__________________________________________________________________________
Forrás: hir24.hu    Fotó: hirpub.hu; index.hu


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése