Kétharmad
A Corvinus Egyetem a tanulmányi
ösztöndíjak kétharmadát tudja kifizetni hallgatóinak, mert az intézménynek 300
millió forinttal tartozik az állam. Az egyetem állami
támogatása a felére csökkent, mióta megalakult a második Orbán kormány. Ennek
az alakulatnak a felsőoktatásért felelős államtitkára Klinghammer, akinek ezek a gondolatai:
"Azokat a szakokat támogatni és
preferálni kell, amelyek valamilyen módon értéktermelők. A mai világban a
természettudományok és a műszaki tudományok értéktermelők. A humán tudományok,
a kultúra nagyon fontos, de nem értéket teremtenek, hanem az embereket
gyönyörködtetik, boldogságot adnak".
Az egyetemi
tiltakozások idején mondta azt, hogy azok résztvevői "talán kicsit
éretlenek is ahhoz, hogy értelmiségi pályára készüljenek, és egyetemre
járjanak", illetve "nem a leendő értelmiséghez méltó"
magatartást tanúsítanak.
Év elején az ELTE bölcsészkara 24
oktatóját küldte el. Hetven
alkalmazottat küld el 2013-ban a Nyíregyházi Főiskola. És így tovább…
Egyes középiskolákban a szakoktatók
tömeges elbocsátása veszélyezteti a szakmák megtanulását, a tanműhelyekben alig
van képesített tanerő. Igaz, egy iskolából kikerülő lakatost, forgácsolót, víz-
gázszerelőt, asztalost, kőművest is legfeljebb közmunkásként tud foglalkoztatni
a jelenlegi rezsim. Soha nem építettek ilyen kevés lakást, házat, mint most. A bútorüzletek sorra zárnak be, mert nincs vevő. Az emberek zsebe üres, így fogyasztás sincs. A csöpögő csapot, a szivárgó vécétartályt a szomszéd is meg tudja bőrözni...

Az önkormányzati iskolák
államosítása, kisajátítása szakmai előnyökkel ugyan nem járt, de már
megmutatkoztak a rendszer hátrányai. Az oktatás színvonala sem emelkedett, viszont
nőtt a bürokrácia. A döntések nem helyben születnek, hanem a Klebersberg
Központban, ahonnan távcsővel sem látják a tanárok teljesítményét, az oktatás
minőségét. Az autonómiát felváltja az alárendelt szerep. Megszűnt az iskola
vezetésének felelőssége. Egyszerű végrehajtók, adatszolgáltatók lettek. Gondolkodniuk
sem kell csak eleget tenni az előírásoknak, elvárásoknak.

Amikor a Klik megalakult, kapott egy
üres épületet. Viszont gyorsan berendezték, mert az iskolákból rekvirálták a
számítógépeket, a bútort, szőnyeget de még a dísztárgyakat, festményeket is.
Most ugyanez zajlik a szellemi tőkével is.
Egyéni gondolatoknak, a hivatalos
irányvonaltól eltérő szemléletnek, látásmódnak helye nincs, kizárólag a központ
által előírt szabályoknak. Egyszerű pénzkivonás és átcsoportosítás történt,
aminek az iskola és a diák látja kárát. Néhány év múlva pedig a magyar nemzet.
A Népszava szembesítette Hoffmann
kijelentéseit a tényekkel:
Kijelentés: "A most záruló tanév a szokásos
rendben zajlott"
Tény: Elszámolták
az általános iskolai beiratkozók létszámát
Kijelentés: "...a technikai feltételrendszer jobbá vált"
Tény: A
Klik alá tartozó egyes tankerületi irodák az iskolákból "rekviráltak"
számítógépeket, bútorokat
Kijelentés: "Elindulhat a pedagógusi hivatást kiszámíthatóvá
tevő, méltó anyagi és erkölcsi megbecsültséget biztosító pedagógus
életpálya"
Tény: A
kormány már tavaly októberben felajánlotta az Európai Bizottságnak, hogy
elhalasztja az életpálya-modell idei bevezetését
Kijelentés: "A következő tanévre a tankönyvellátás zavartalanul folyik"
Tény: Sajtóinformációk
szerint az állami Könyvtárellátó adósságokban úszik, és lefagyott a
tankönyvrendelési rendszer
Kijelentés: "2010
óta a kormány összesen 155 milliárd forint uniós forrást biztosított a
köznevelés fejlesztésére"
Tény: A forrásokat az Európai Unió biztosítja, nem a kormány.

__________________________
Fotók: eduline.hu; agora.dk365.hu; index.hu;minap.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése